Dag 18 - Min favoritfödelsedag

0kommentarer

Kan inte riktigt minnas någon födelsedag som har varit extra fantastisk. Den inträffade sannerligen när jag var liten. Vi har en film från när jag fyllde kanske 4 år och fick lego och blev ett oerhört glatt barn som skrek "LEGOLEGOLEGOOO".

Den födelsedag som hittills stuckit ut mest var den som firades 2009 när jag fyllde 24. Var i samhället Pokhara som ligger i Nepal. Mina två vänner som jag reste med var ute och vandrade i bergen. Jag var skadad i foten. Fick stanna i staden och åka till sjukhuset en gång om dagen för byte och tvätt av infekterat sår. Jag blev bjuden på födelsedagsmiddag av en muslim som ägde en juvelshop på turistgatan. Sedan gick vi på disco och så hamnade jag i ett stort gäng med engelskmän och australienare. En av dem fyllde också år, så de sjöng för mej med och bjöd på ymniga mängder öl. Det blev rätt roligt tillslut.

Kommentera

Publiceras ej