Yoga, soppa och mörk choklad.

0kommentarer

Jag började dagen med yoga på Friskis. Jag är lika smidig som ett kylskåp, borde yoga mer regelbundet för att mjuka upp lederna lite. Synd bara att det är ganska tråkigt, hehe. Efter yogan åt jag soppa med Annika på mitt nya favoritlunchställe: Möllans salads & soup. Dagens soppa med bröd för 29 kronor. klart värt! Sedan var vi och dumpstrade, hittade 5 ekologiska blomkålshuvuden. Funderar på att göra nåt sånt här av det hela: http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.RecipeServlet?c=2&p=r2b&id=5630

På hösten får man göra sitt bästa för att hålla humöret uppe. Imorse var det sol, men nu är det återigen moln. En stor nackdel med västkusten och skåne är att himlen som oftast är täckt av ett tjock molnlager i den gråaste av gråa kolörer. Helt utan överdrift, det kan gå flera veckor innan man ser solen. Ovant för en norrlänning som är van vid att se solen iaf någon stund om dagen. Läste i en lokaltidning att depressioner är vanligare i södra delen av landet, eftersom det är färre soltimmar här på höst och vinter.

Medan det är storm här utanför dricker jag kaffe och äter mörk choklad. En sådan livsnjutare jag blivit! Nu blir det plugg (kanske) och ikväll väntar konsert med Xiu Xiu.

Pöss!


Choklad med salt eller blåbär, rekommenderas starkt!


Xiu Xiu.

Kommentera

Publiceras ej