special needs!

1kommentarer

Ah, jag gillar att köra fordon. Började med mopeden som 14åring, honda mt5:an som jag alltid var tvungen att rulla igång för att det var fel på tändningen. Sen så har jag kört massa bil och spårvagn, och mitt drömyrke är lokförare och jag har en hemlig önskan att bli rallycrossförare eller köra rally med vanlig bil. Jag vet inte vad jag tycker är så sköj med att köra omkring saker, men nåt är det! Idag lånade jag bilen, slog på ett gammalt blandband och körde omkring med solen i ögonen och log för mej själv. jag borde blivit raggare asså, snygga brudar och ett vrålåk, vad mer kan en önska sej?

Sen så var jag förbi hälsokosthandeln och gottade mej. ett annat specialintresse jag har, saker som är bra för hälsan. jag köpte linfröolja. får ju typ inte i mej nåt omega 3 eftersom jag är vegetarian. sjukt dåligt utbud på omega 3-piller som inte är av fiskolja. och det går inte att svälja ner fiskleverolja för mej, bara tanken får mej att kräkas lite. det finns några få märken som säljer vegetabilsk omega 3 i pillerform (eller det som gör att man kan bilda det i kroppen sen, yadayada) men det gick inte så bra att få tag på i lilla sundsvall :)



Linfröoljan är mycket rik på omega-3. Det vanligaste alternativet är fiskleverolja, vilket smakmässigt är en ruskig historia. Därför är linfröolja, för dig som är vegetarian eller vegan, det självklara valet för att du ska få i dig viktiga omega-3-syror. Men även du som äter fiskleverolja bör prova vår linfröolja, då den faktiskt innehåller dubbelt så mycket omega-3 som naturlig fiskleverolja.

Enligt dom som kränger saken iaf, det låter ju bra (http://www.biofood.se/Produkter.html)

Oh well, oljor och bilar är mina särintressen.

vad otuff jag låter.

(jag borde ta en bild på mej och bilen och kanske den gamla mopeden) återkommer.

1 kommentarer

Molly

18 May 2010 18:48

hej!

det ska finnas veganskt omega 3 nu, jag kan leta upp namnet om du vill :)



du får ha en fortsatt bra kväll och vecka :)

kram

Kommentera

Publiceras ej