sista natten på jobbet!

0kommentarer

så där, klappat och klart! Nu har jag kört min sista nattvagn ever!! Eller, förhoppningsvis. finns inga på mitt nya schema iaf. Den här helgen var natt med betoning på sen natt, jobbade till 5 i fredags och halv 5 i lördags. Men det var två jäkligt lugna nätter. I fredags var det typ inga personer ute alls, min femma var rätt tom all night long. Fick dock sällskap av en hemlös dam som åkte med mej några varv. klart hon fick åka med, det var minusgrader ute. Vet inte vad hon var för en, hon verkade inte full och hade med sej en väska. Vi småpratade lite vid ändstationerna. om jobb och sånt. Hon bröt på finska, hade jobbat på bryggeritet för 30 år sen och hennes barn jobbade på volvo fick jag veta. Efter några timmar hoppade hon av vid brunnsparken och spatserade in på centralen för att få fortsätta värma sig. hoppas hon inte fryser.

Igår var det också lugnt, körde sexan. Ute på ändstation länsmansgården satt det kvar en kille som såg sjukt läskig ut. rakat hår och tatueringar i ansiktet. man ska såklart inte ha fördomar, men tatueringar i ansiktet är läskigt. och han såg jäkligt arg ut när han gick emot mej, som att han ville ha bråk. jag blev lite rädd, tänkte snabbt ut en flyktväg om det skulle bli nödvändigt. Men han var bara en vilsen skåning som skulle till bergsjön och råkat hamna på hisingen. så jag sa till hon i brunnsparken var han skulle byta, han la sin hand på min arm och tackade å det ödmjukaste. Sen kom det fram en förvirrad popare och frågade hur han kom till domkyrkan till bästa sätt. förklarade att han skulle byta till 1:an. och så sa han att jag hade skitsnygga glasögon "speciellt för att vara spårvagnschaufför" sen fick jag påminna honom en extra gång att han skulle gå av, han stapplade ut och önskade mej lycka till. charmigt där.

det finns många lustiga figurer som är ute om helgnätterna, såna här grejer gör det riktigt gött att jobba natt, det är ju skitroligt när man hjälper till eller får komplimanger. borde hända varje dag, hehe.

Jobbar imorn, sen blir det söönsvall resten av veckan. tjing!

Kommentera

Publiceras ej