veganwannabe!

2kommentarer

när andra fönstershoppar väskor och klänningar har jag en förkärlek till föda, gärna vegansk och ekologiskt och sådant vackurt. jag och emelie var på Gröna Boden här i götet häromsistens och botaniserade. tantpoäng till mej?



ekologisk surdegsbröd med nötter och russin. sjukt gött vare, hela limpan gick åt i kväll, nyttigt snacking!



ekologisk hasselnötsmjölk, sjukt spexigt! mycket god, kan tänka mig att det gör sig utmärkt med lite baileys i koppen!



det här är väldigt präktig, men vi blev sugna på att testa anna skippers favvo; mjölksyrade grönsaker. vitkål med äpple är det. fast vi har inte provsmakat än, göret imorrn!



nu när man har stadig inkomst kan man gotta sig med lyxtofu istället för billighetsimporten i asiatshoppen. den här var visst producerad i angered, ball.

jag är lite inne i vegansvängen igen. idag minskades den ner något när jag lånade emelie skinnkavaj. men ser jag inte fräsig ut så säg!



hanna är farlig i solen som varade i tio minuter.

nu måste jag ladda inför jobbhelgen. ställa om dygnet så man orkar med alla fyllisar i helgen, hehe. natti!

2 kommentarer

nils

06 Mar 2008 11:16

Oj vad nyttigt!!
jag ska också bli nyttigare! kanske en vit månad.. det blir alldeles för mkt folköl och baginbox på vardagarna..
det
är bra att börja när man jobbar helg..
så behöver man inte bortförklara sig liksom..

'ha det fint!

Emelie

06 Mar 2008 11:44

Jävligt mumsigt bröd! Det negativa var ju att det dock tog slut way to fast liksom. De syrade grönsakerna härnäst då!Spännande!

Kommentera

Publiceras ej