i helgen var det ledigt som i happy time!

0kommentarer

Mirakel inträffar, för jag har haft en ledig helg! Inträffar ju som sagt bara var tredje vecka. Förra gången det var ledighet på tapeten var jag i Sundsvall, så det var alltså 6 veckor sen jag var i Götet över helg som inte innebär jobb. Jag börjar bli less på mitt störda schema. Men just nu är jag inte så bitter, utan mest glad över att helgen blev så sjukt fin! Finbesök från Karlstad hade vi, Hanna i staden! I fredags slutade jag vid tio, gjorde ett ombyte a'la-stålmannen på spårgvägens toalett och kubbade till kellys där Hanna, Sandra, Johan, Torsten + bihang hade ölmys. Tog två öl, blev less på den sjukt höga ljudnivån (hey gammal?) och så åkte vi hem till Sny och Jake för lite efterfest med tillhörande te och guitar hero.

I lördags sov jag och vilade ett bra tag, livskvalitet! Sen tog jag en långfika på stan med Sandra och Hanna. Jag har hittat världens bästa fik på andra lång, mittemot kellys. världens mysigaste, som tinells i sundsvall när det begav sig. Sen gjorde vi förberedelser inför kvällen, smink och hår och sånt. Och så var det fest i Bergsjön all night long, så himla trevligt! (Jag blir helt euforisk när jag får gå på fest, det händer ju typ aldrig längre eftersom jag jobbar 66% av helgerna, och ingen har fest på måndagar, suck) Så jag hade väldigt roligt, sprang runt och pratade med alla och dansade till brittan. Kanske att jag drack en drink för mycket, men jag var alldeles överladdad efter att ha varit i festide i sex veckor. Hemmafester är definitivt de bästa. Jag vandrade hem i soluppgång och fågelkvitter, hej håkanhellströmfeeling! 

Idag har jag ätit flötmat med Hanna och Sandra. Råkade äta chips innan maten, så jag orkade bara halva falafelrullen, tört! Sen har jag fikat på filmcafeét med crewet. Det är fint med fika, jag gillart.

För tillfället mår jag utmärkt! Tänk om varje helg kunde vara ledig liksom. Nästa helg är det valborg, cortege, demonstrationer, 14-isfylla och skit på stan och jag ska jobba hela tin, ja det suger! Imorrn ska jag trösta mej med träning, fika, och presentinhandling, för i helgen kommer fäderna och två femtedelar familj har födelsedag!

image146
Så här såg jag ut i lördags, hej pudding! hihi, det är kul att känna sig fin! och fotbollsstrumpor gör alltid succé till fest.

Kommentera

Publiceras ej