sol och helg!

0kommentarer

Jag hade en big humördipp för ett tag sedan då jag kände mej oerhört less på göteborg och livet i allmänhet och bara ville fly bort någonstans. nu har den försvunnit verkar det som, jag tror att solen har något att göra med det hela. gårdagens väder var tiprpo då kändes livet rätt fridfullt ändå. Jag gjorde två kändisspaningar igår när jag jobbade på järnis: navid modiri och christer lundberg. navid såg riktig sur ut där han stod och väntade på bussen med sin take away-kaffe. tyckte han blängde aggresivt på mej också så ingen tidning för hans del. christer såg mest relaxed ut där han stod vid pressbyrån och väntade på en vän, men jag vågade inte gå fram i min självlysande väst. 

annars var det en boring dag, 8 timmar på järntorget, tråkigt. men bra med pengar. i torsdags delade jag ut bullar på järnis och tidningar i mölndal. också en 8-timmars dag. i onsdags delade jag ut ris på valand och teknik-tidningar utanför chalmers. stashen rullar in! speicellt med tanke på min oerhört höga timlön.

annars har veckan varit stabil. mitt förakt gentemot mina arbetsuppgifter fortsätter. snart blir jag galen om jag inte hittar något bättre. chefen har gett mej massor med beröm, så nu är järntorget min fasta punkt. vilket är jobbigt då typ ingen på järnis vill ha en tidning. man ska inte vara duktig. om han tycker jag är duktig kunde han befodra mej till coach tycker jag. oh well, detta arbete ska vara högst temporärt, hoppas jag hittar nåt nytt redan nästa vecka.


förutom jobbprat: tv-kväll med sny i tisdags och onsdags. thank god för höst-tv! i torsdags tog jag en torsdagsöl med trevligt sällskap. igår var det idol-tv, sushi, rödvin och bullar med sandra. oh ja för fredagsslacking! jag hejar på amanda och daniel. i idol alltså.

snart är det fika med annika och julia som gäller och ikväll födelsedagsfest hos elin. nu ska jag ut i solen. later!

Kommentera

Publiceras ej