För Kent är ordet deppig något vackert

0kommentarer

Jag och kent har ju en lång och vacker historia ihop. Oj så mycket kent jag lyssnade på i gymnasiet. Jag kunde alla texter och ackord utantill. Det var Jocke Bergs låtar som gjorde att jag också började skriva. Ah, så mycket fina konsertminnen och långa nätter med isola på repeat. Nu är jag inte lika ung och fantatisk, men kent är fan i mej fantastiskt bra fortfarande. Jocke Berg är sveriges bästa låtskrivare, verkligen en av få som klarar av att skriva vackert och oklyschigt på svenska. Tillbaka till samtiden är sjukt bra och det ska bli hemskt trevligt att se kent live i november, wie!

annars, trevlig familjehelg. fika, liseberg, museum, prat och mysmys. i lördags hade sandra och jake trevlig fest. i måndags var jag på informationsträff om jobb och på torsdag har jag en riktig intervju. men det ligger jag lite lågt om så säg det inte till nån :) men det känns bra, jag tror att indie-biffen grejjar det här.

göteborgsväder passar utmärkt till kents nya.

image63
Jocke Berg a'la 99 då han var som hetast, hehe

Kommentera

Publiceras ej